קומפקטי וחזק חדש מטרקס

Terex Cranes Explorer 5500

Terex Cranes Explorer 5500

חטיבת ציוד ההרמה בטרקס משיקה את מנוף 130 טון נייד חדש בשם Explorer 5500. דגם זה מצטרף אל ה-Explorer 5600 וה-Explorer5800 הוותיקים יותר בהיצע. לטרקס Explorer 5500 זרוע מרכזית באורך של עד 60 מ' ועליה ניתן להוסיף 3 הארכות תקניות: 11, 21 ו/או 33 מטרים. מומנט ההעמסה המרבי עומד על 395 מ'/טון וכושר ההרמה המרבי עומד על 24.5 טון.
בטרקס מדגישים את הממדים הקומפקטיים יחסית של ה-Explorer 5500 ביחס לביצועיו ולממדי המתחרים; המנוף נשען על 5 סרנים כאשר האורך הכולל של המשאית הוא 12.1 מ' (14.3 מ' ברוטו, כולל 'בום' סגור) והרוחב הוא 2.75 מ' – די בכדי להכתירו כקומפקטי בקטגוריה שלו, על פי טרקס.
ממדים אלו מייעדים את מנוף ה-All Terrain החדש גם למשימות אורבניות בהן יכולת התמרון והתנועה מוגבלות. הוסיפו על כך רדיוס סיבוב מינימאלי של 11 מ' בלבד – כאשר כל הגלגלים משתתפים במאמץ הצידוד – ובהחלט מתקבל כלי בעל יכולות תמרון ראויות גם בעיר. המהירות המרבית המוצהרת היא 85 קמ"ש.
מעבר לממדים הקומפקטיים יחסית מתהדר הטרקס Explorer 5500 גם כטכנולוגיה מתקדמת ובהבטחה לנוחות מרבית עבור המפעיל, בתנאי בטיחות מקסימאליים. בין השאר מותקנת במנוף החדש מערכת למניעת הידרדרות לאחור העוזרת בעת זינוקים בעליות, מה שחשוב כמובן מן ההיבט הבטיחותי אך מקטין בלאי ועומסים על המערכת ומאפשר תנועה מדויקת ונוחה גם עבור מפעילים מיומנים פחות. מערכת הבלמים המבוקרת אלקטרונית מתיימרת להציע את כוח הבלימה הנדרש בכל מצב – ולא יותר, ובכך גם להקל על המפעיל וגם לחסוך בבלאי.
בסעיף הנדסת האנוש והתחזוקה מודגש כי רוב האלמנטים הנדרשים לטיפול ובדיקה שוטפת מותקנים כך שניתן להגיע אליהם מגובה הקרקע.
כביתר דגמי סדרה Explorer של טרקס כך בנוי גם ה-5500 בשיטת "מנוע אחד", קרי: מנוע אחד מפעיל את הרכב עצמו וגם את המנוף. בכך נחסכות עלויות תחזוקה וטיפולים כפולות. בטרקס לא מפרטים אודות מוצא המנוע אך מדווחים כי הוא מוצע בהספק של 452 או 502 כ"ס וכי מדובר ביחידת כוח מתקדמת וחסכונית. בין היתר כולל המנוע מערכת אוטומטית לבחירת יחס ההעברה הסופי המבוקש – בהתאם לעומס, מצב "חיסכון" הנכנס אף הוא לפעולה באופן אוטומטי כאשר התנאים מאפשרים זאת, ועוד.
תא המפעיל הצמוד למנוף מתיימר להציע נוחות מרבית והנדסת אנוש יעילה. בין היתר מותקן בה חלון גג גדול וכל התא יכול לנוע על צירו עד זווית של 16 מעלות לאחור, להקל על המפעיל להביט מעלה לכיוון קצה ה'בום'.