הצמיג המהפכני של מישלין

Michelin X Tweel Turf Tire

Michelin X Tweel Turf Tire

ה-Tweel, הצמיג המהפכני של מישלין הצרפתייה (עליו קראתם כבר כאן) פותח לפני אי-אלו שנים במטרה להציע אלטרנטיבה בטוחה לצמיגי רכב קונבנציונאליים. למרות שנים ארוכות של ניסויים ובדיקות לא הצליחו מהנדסי מישלין להגיע לנוסחה יעילה והמתאימה למכוניות, בעיקר בשל היעדר הצלחה להתגבר על בעיית ויברציות במהירויות גבוהות, ולכן עד כה לא הצליח הקונספט המהפכני להגיע להבשלה ולייצור סדרתי. במקביל לניסיונות לפתח את הרעיון עבור מכוניות הנוסעות על הכביש, התמקדו במישלין בשוק המיני מעמיסים ובציוד נוסף, איטי יותר ממכונית, בהצלחה מעודדת. לא מזמן הצטרפה יצרנית הטרקטורונים ורכבי ה-UTV האמריקאית פולריס למשתמשות בצמיגים ללא אוויר, עם פיתוח משלה לאותו הרעיון אותו ביצעה יחד עם חברת Resilient Technologies והמיושם על ATV ('טרקטורון').

Michelin X Tweel Turf Tire

Michelin X Tweel Turf Tire

עכשיו נכנס כוח משמעותי ומרשים עוד יותר אל מעגל המאמינים ברעיון הצמיג הייחודי, והמדובר בלא פחות מיצרנית הטרקטורים, הצמ"ה, ציוד הגינון, היערנות והמיכון החקלאי הגדולה בעולם – ג'ון דיר. ג'ון דיר היא יצרנית ציוד הגינון הראשונה בעולם שתציע "מהמפעל" מכסחת דשא נוסעת על גלגלי מישלין Tweel המהפכניים, ללא פנימית ו/או אוויר. אגף הגינון בג'ון דיר מסר הודעה בעניין זה עם השקת סדרה 900 העדכנית של מכסחות ה-ZTRAK שלה.
דגמי 2015 של המכסחות מסדרה ZTRAK 900 של ג'ון דיר יוצעו "מהמפעל" עם צמיגי MICHELIN X TWEEL TURF – ואריאציה שפותחה במיוחד לתפקד על מדשאות, מבלי לאבד את יכולות העמידות בפני תקרים, "צביטות", מעיכת דופן הצמיג או חדירת גוף זר, כפי שנמסר בהודעת דובר חברת ג'ון דיר. במישלין טוענים שה-Tweel מציע אורך חיים הארוך פי 3 בהשוואה לאורך חיי צמיג בגודל דומה על מכסחת נוסעת. צמיגי ה-Tweel יחליפו את הצמיגים הסטנדרטיים ממולאי האוויר שהוצעו עד כה בסדרת המכסחות דנן במידה 24x12x12, ויוצעו עבור המכסחות עם שולחנות הכיסוח ברוחב 54", 60" ו-72".

Michelin X Tweel Turf Tire

Michelin X Tweel Turf Tire

בג'ון דיר מציינים כי מטרת הוספת הצמיגים החדשים ונטולי התחזוקה של מישלין להיצע במכסחות החדשות של ג'ון דיר נועדה להציע (בעיקר) לקבלני גינון גדולים כלי שיצמצם למינימום את זמן ההתעסקות עם בעיות צמיגים, עם הבטחה לשכוח מתקרים, מעקב מתמיד אחר לחצי האוויר וכפועל יוצא: בלאי מינימאלי שכולם יחד יאפשרו ניצולת זמן טובה יותר לעבודה נטו.