מיני מעמיס אופני לקובוטה

יעה אופני קובוטה SSV75

יעה אופני קובוטה SSV75

קובוטה בתנופה, בכך אין ספק. עיקר הפעילות מתמקד בשנים האחרונות במהפך באגף החקלאי של היצרנית, בראש ובראשונה עם הכניסה לתחומי הטרקטורים הכבדים יותר ורכישת יצרנית מיכון חקלאי מובילה מנורבגיה (קוורנלנד), אך לאחרונה התבשרנו כי קובוטה החלה לשווק מעמיסים אופניים קלים ועתה מוטלת פצצה נוספת בדמות מיני מעמיס אופני (או 'יעה אופני', בשמו המדויק יותר).
יעה זחלי קובוטה SVL75. משווק בארה"ב מאז 2010

יעה זחלי קובוטה SVL75. משווק בארה"ב מאז 2010

למרות שמדובר בפלטפורמה ובמכלולים רבים דומים ואף זהים, מפרידים בקובוטה בין מיני מעמיסים זחליים לבין מיני מעמיסים אופניים; כבר לפני כ-4 שנים הושקה בארה"ב סדרת המיני מעמיסים הזחליים SVL ועתה כאמור נכנסת היצרנית היפנית גם לתחום המיני מעמיסים האופניים. החברה חשפה זה עתה במהלך כנס סוכנים בטנסי בארה"ב את הכוונה להציע צמד מיני מ עמיסים אופניים בקרוב – ה-SSV65 וה-SSV75 החדשים. שני הדגמים יוצעו כסטנדרט עם שתי מהירויות לבחירה (2 יחסי העברה) ואפשרות למערכת הידראולית בספיקה גבוהה. המיני מעמיסים מצוידים כסטנדרט בתאורה היקפית וג'וי-סטיק עם ריכוז כל הפקדים. בקובוטה לא פרסמו נתונים ומפרט טכני מלא, משום מה, אך ניתן להעריך משמות הדגמים כי מדובר בהספקים של 65 ו-75 כ"ס, בהתאמה.
יעים אופניים קובוטה

יעים אופניים קובוטה


המיני מעמיסים האופניים החדשים של קובוטה מיועדים הן לשוק ההשכרות, הן לשוק הבניין והתשתיות והן לשוק החקלאי. בחברה מדווחים כי הכלים החדשים ישווקו החל מתחילת 2015, וכי בהמשך צפוי ההיצע להתרחב עם כלים בהספקים של 50 ו-90 כ"ס, כך שליין יורחב ויותאם למגוון ייעודים גדול בהרבה.