קטרפילר: M החלה להחליף את K

מעמיס אופני קטרפילר 972M XE

מעמיס אופני קטרפילר 972M XE

לאחר חשיפה ראשונה בסוף 2013 מתחילה קטרפילר בשיווק הדרגתי של המעמיסים האופניים מסדרה M החדשה. מדובר במחליפים לדגמי סדרה K היוצאת לגמלאות, ושבסופו של תהליך יכללו 6 גרסאות; בשלב הראשון מוצעות הגרסאות 966M ו-972M שיצורן החל זה עתה. בהמשך השנה יוחל בשיווק הגרסאות 980M ו-982M כאשר רק בסוף 2015 תושלם החלפת סדרה K במלואה על ידי סדרה M החדשה עם הוספת הגרסאות ה"קטנות" יותר בסדרה – ה-950M וה-962M.

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

זה עתה, אם כן, החלו בקטרפילר לשווק את המעמיסים החדשים 966M ו-972M בקטגוריית ה-24-27 טון עם מנועי CAT בנפח 9.3 ליטר, "נקיים" ומעודכנים המספקים 280 ו-315 כ"ס בהתאמה. נפח הכפות הסטנדרטי עומד בכלים אלו על 4.6 או 4.8 מ"ק. בקטרפילר מבטיחים בשורה התחתונה ביצועים משופרים ביחס לגרסאות המקבילות מסדרה K היוצאת, יחד עם חיסכון ממוצע של לא פחות מ-10% בצריכת הדלק. בין יתר השיפורים והעדכונים שבוצעו לשם כך בסדרת המעמיסים החדשה מציינים בקטרפילר מערכת הידראולית חדשה וסרנים חדשים, יחד עם האופציה לקבל גיר רציף, המכונה כאן XE.
כל גרסאות הסדרה החדשות תצוידנה כסטנדרט בדיפרנציאל ננעל מלפנים הניתן לתפעול באמצעות דוושה ברצפת תא המפעיל – גם תוך כדי תנועה. כאופציה מוצעת מערכת נעילת דיפרנציאלים (קדמי ואחורי) אוטומטית הנכנסת לפעולה כאשר היא "מבחינה" בהפרשי סיבוב בין הגלגלים על אותו הסרן.

מעמיס אופני קטרפילר 966M XE

מעמיס אופני קטרפילר 966M XE


תוספת בטיחותית בדגמי סדרה M החדשה היא האפשרות לפתוח את דלת תא המפעיל מבחוץ, כאשר המפעיל עומד עדיין יציב ובטוח על הקרקע. משאבת אוויר תפתח את הדלת לרווחה, תותיר את ידי המפעיל פנויות להיאחז כראוי בסולם, כאשר זה האחרון עוצב אף הוא מחדש ומציע עתה זווית של 15 מעלות לשיפור נוחות הטיפוס לקבינה. מסך מגע גדול וצבעוני מצטרף ליתר העדכונים בתא המפעיל הכוללים בין השאר מצלמת רוורס המקרינה תמונה אל המסך, דיאגנוסטיקה משופרת ונוחה יותר לקריאה ותפעול חלק מהמכלולים דרך מסך המגע במקום באמצעות כפתורים או מנופים עד כה, לטובת פינוי מקום לרווחת המפעיל.
מעמיס אופני קטרפילר 972M

מעמיס אופני קטרפילר 972M


המערכת ההידראולית החדשה מאפשרת כיול העוצמה והאנרגיה הנדרשת לתפעולה בהתאם לעומס ולתנאי העבודה, והיא אינה מושפעת מסל"ד המנוע. המערכת כוללת בין השאר חיישנים המנתרים את העומס על הכף בכל רגע נתון ומעלה ומורידה את הלחץ במערכת בהתאם, באופן אוטומטי. בין השאר הוחלפו המשאבות ההידראוליות בגדולות יותר, מה שמוסיף – לטענת אנשי קטרפילר – לחיסכון בדלק. עוד מציינים אצל היצרנית כי מערכות ה"נשימה" של המנוע (יניקת האוויר) הותאמו כך שניתן עתה לעבוד עם דגמי הסדרה החדשים גם בגבהים שעד כה היווה בעיה ושנדרש היה לכייל את המנועים בכדי לפעול בהם בתפוקה מלאה.