היטאצ'י ZW180-5 – עד 10% פחות דלק

מעמיס היטאצ'י ZW180-5

מעמיס היטאצ'י ZW180-5

היטאצ'י משיקה לשוק האירופאי תחילה מעמיס חדש המשלים את היצע סדרה '5-' במשקל עבודה של 14.4-15.0 טון, בשם ZW180-5.

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

בהיטאצ'י מדגישים כי תשומת לב רבה ניתנה בשלב התכנון והפיתוח של המעמיס החדש לסעיפים כמו קלות תפעול, עלויות תחזוקה וצריכת דלק. היטאצ'י ZW180-5 מוצע כסטנדרט עם כפות בנפח 2.4 ועד 2.8 מ"ק. מנוע 6-צילינדרי בנפח 6.7 ליטר מייצר כאן 172 כ"ס והוא מצויד בקטליזאטור DOC לחלקיקי סולר, מגדש טורבו מתקדם ומערכת הזרקת מסילה משותפת בלחץ גבוה.

מעמיס היטאצ'י ZW180-5

מעמיס היטאצ'י ZW180-5

הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות תיבת Powershift עם 5 הילוכים, הניתנת לעבודה בשני מצבים שונים: ECO ו-Power. במצב ECO – ברירת המחדל האוטומטית – מפוקח גובה סל"ד המנוע לאפשר תגובות מהירות מחד, ומאידך למנוע זינוקים מיותרים בסל"ד המנוע המובילים לצריכת דלק מוגברת. מצב זה מתאים לרוב סוגי העבודה וכמובן לנסיעות מנהלתיות. כאשר נדרש כוח נוסף, בעבודה אינטנסיבית ותובענית יותר, ניתן לשלב למצב Power כאשר המנוע "משוחרר" לטפס לסל"ד גבוה יותר, וכפועל יוצא מועברים יותר כוח ואחיזה אל הקרקע. בהיטאצ'י ממליצים להשתמש במצב זה בעבודות חפירה כמו גם כאשר העבודה מתבצעת בשטח שאינו מפולס, הכולל עליות וירידות תכופות – הן בנסיעה לפנים והן לאחור. תנאים כאלו דורשים 'פיקים' תכופים של כוח ומחשב ניהול המנוע של ה-ZW180-5 מתיימר להציע בדיוק את זה בתנאים דנן.
מעמיס היטאצ'י ZW180-5

מעמיס היטאצ'י ZW180-5


להיטאצ'י ZW180-5 החדש מערכת פיקוח ושליטה למצמד, המבטיחה חיבור וניתוק במדורג, למנוע מכות מיותרות ומעבר ממצבי עומס שונים בפתאומיות. מערכת זו מבטיחה לתרום לאמינות ולהפחית את עלויות התחזוקה, גל לאחר עבודה ממושכת בתנאים קשים. מערכת נוספת – אופציונאלית – היא מערכת כיבוי אוטומטי של המנוע לאחר פרק זמן מסוים של פעולה בסרק.
סך הטיפול שעברו המנוע ויחידות העברת הכוח במעמיס החדש מבטיחים חיסכון של עד 10% בצריכת הדלק, ביחס לדגמים קודמים, מבטיחים בהיטאצ'י.
מעמיס היטאצ'י ZW180-5

מעמיס היטאצ'י ZW180-5


עוד טופל תא המפעיל המצויד כאן במושב חדש, מתכוונן ועם חימום אינטגראלי, ועוד מקום לרגליים הודות לאפשרות להזיזו יותר לאחור על המסילות ברצפה. גם יחידת ההגה ניתנת לכוונון רחב ונוח מבעבר, להקל על הכניסה והיציאה כמו גם על כיוון נוח ומותאם יותר למגוון מפעילים. יחידות החלונות החדשים מציעים ראות טובה מאשר בדגמים קודמים, בשל היעדר קורות אנכיות ומסגרות עבוד שהפריעו לשדה הראיה. את זה האחרון מגבה גם מצלמה אחורית (אופציה בתשלום) המשדרת את התמונה למסך גדול בתוך תא המפעיל.