מצ'כיה להודו

יצרנית המשאיות הצ'כית Avia מתחילה בייצור משאיות קלות בהודו עבור השוק המקומי תחילה, המתבססות על משאיות אשוק-ליילנד המקומיות. חברת אשוק ליילנד שייכת לקונגלומרט הענק הינדוג'ה (Hinduja Group) הנמצא בבעלות משפחת הינדוג'ה ההודית במקור, אך מטהו ממוקם מאז סוף שנות ה-70' בלונדון. אוויה הצ'כית – יצרנית מטוסים במקור – נמצאת כיום בשליטת אשוק ליילנד, כך ש"הכל נשאר במשפחה"…

משאית Avia

משאית Avia


בשלב ראשון תוצענה שלוש משאיות חדשות תחת המותג אוויה בהודו, שתיוצרנה במפעל אשוק ליילנד בפנטנאגאר. המשאיות תוצענה במשקל כולל של 9.6, 11.9 או 12.9 טון ועם אופציה בכל אחת לבחור בין 120 או 130 כ"ס. ניתן לבחור בין תיבת הילוכים ידנית עם שש מהירויות או תיבה חצי-אוטומטית אף היא עם שישה הילוכים. בהתאם לרמות האבזור המקובלות בהודו, תצויידנה הגרסאות המאובזרות יותר (LX) במזגן, כסטנדרט. (כך צויין בגאווה בהודעה לעיתונות…).
אוויה מוכרת במזרח אירופה ובמדינות מתפתחות כיצרנית משאיות גדולה ושיתוף הפעולה עם אשוק ליילנד נועד ככל הנראה ליעל ולמקסם את היצע ואיכות הדגמים של שתי היצרניות. לא פחות חשוב – הייצור בהודו יאפשר מוצר מוגמר זול עוד יותר מהמשאיות המיוצרות בצ'כיה, ולא מן הנמנע שבעתיד יתחלק הייצור בין הודו לצ'כיה הן עבור אשוק ליילנד והן עבור אוויה, במטרה להעניק יתרון עבור שתי היצרניות בשווקים נוספים בעולם אליהם מתעתדים שתיהן לחדור בעתיד.